10 feb
Søknadsfristen for gaver til drift i 2024 er nå over, men prosjektgaver kan du søke hele året.

Årsrapport 2023

2023 ble et godt og viktig år for Sparebank 1-stiftelsen Ringerike. Den viktigste enkelthendelsen var åpningen av Alles Kulturhus i august. Vi ser frem til at mange drømmer kan bli realisert der i årene som kommer.

Vi mottok mange gode søknader om støtte gjennom 2023, som resulterte i gavebevilgninger på til sammen ca 25 millioner kroner. Takk til frivilligheten for at dere er modige, tør å satse på nye ideer og står på for at nærmiljøet, barn, unge, voksne og eldre har en meningsfylt hverdag og fritid.

Bærekraft er stadig like viktig. I 2023 fastsatte vi vår første bærekraftstrategi. Denne strategien bidro også til at vi innførte Klima, miljø og naturvern som et selvstendig  gaveområde. Vi ser frem til spennende gavesøknader innenfor dette området i årene som kommer.

Finansielt ble det også et av de beste årene med et betydelig utbytte fra Sparebank1 Ringerike Hadeland, og fra våre plasseringer i de internasjonale finansmarkedene. Drøye 118 millioner kroner var inntektene på. Etter fradrag for gaver og kostnader til drift, hadde vi et aktivitetsresultat på ca 87 millioner kroner.

Har du lyst å lese mer om vårt 2023, kan du gjøre det her.