10 feb
Neste søknadsfrist for gaver til drift er 10.02.2026. Prosjektgaver kan du søke hele året.

Rapportering og utbetaling

Her kan du finne informasjon om hvordan pengene blir utbetalt, og hva som må rapporteres.

Dokumentasjon på at søknaden er innvilget er tildelingsbrevet dere har fått på e-post. I e-posten står den tildelte summen, og vilkår som medfølger.

I 2025 ble søknadssystemet vårt integrert med bankID og Konto og adresseringsregisteret (KAR), i tillegg til Brønnøysundregisteret. På den måten kan vi forsikre oss om at søker er en reell person, at vedkommende er tilknyttet den organisasjonen han eller hun representerer, og at kontonummeret i søknaden faktisk tilhører organisasjonen.

All kommunikasjon tilknyttet innsendte søknader skal, både av praktiske og sikkerhetsmessige årsaker, foregå via Meldinger i søknadsportalen.

Hvordan ber jeg om utbetaling?

Først og fremst må du være innlogget i søknadsportalen. Der finner du en oversikt over søknadene dine, enten på forsiden eller under Arkiv-fanen.

Når du har klikket deg inn på rett søknad går du videre til fanen Rapporter. Her får du tre alternativer: Delrapport, Sluttrapport eller Utbetalingsanmodning.

Utbetalingsanmodning brukes dersom dere mangler likviditet mens prosjektet pågår, og har behov for et forskudd.

Delrapport brukes i de tilfellene hvor prosjektene går over flere år, og det er avtalt at det skal gjøres én utbetaling per år. I forkant av hver utbetaling skal dere levere en delrapport, slik at vi får nødvendig informasjon om prosjektets fremdrift. Vi gjør oppmerksom på at det skal leveres et foreløpig regnskap i hver delrapport. 

Sluttrapport skal kun leveres én gang og det er når prosjektet er gjennomført. Du vil ikke ha mulighet til å endre, eller sende inn en ny sluttrapport. Sørg derfor for at all nødvendig dokumentasjon er med før dere sender inn.

Jeg trenger hjelp! Hva gjør jeg?

Ta kontakt med vår rådgiver Linda Nordgård, på telefon 48 15 79 98.