Rapportering og utbetaling
Her kan du finne informasjon om hvordan pengene blir utbetalt, og hva som må rapporteres.
Dokumentasjonen på søknaden er innvilget er tildelingsbrevet dere har fått på e-post. I e-posten står den tildelte summen, og eventuelle vilkår som medfølger.
Jeg har spørsmål tilknyttet søknaden. Hva gjør jeg?
Hvis du har generelle spørsmål om søknaden kan du enten ringe oss, eller bruke fanen Meldinger inne i søknadsportalen.
Hvordan ber jeg om utbetaling?
Først og fremst må du være innlogget i søknadsportalen. Der finner du en oversikt over søknadene dine, enten på forsiden eller under Arkiv-fanen.
Når du har klikket deg inn på rett søknad går du videre til fanen Rapporter. Her får du tre alternativer: Delrapport, Sluttrapport eller Utbetalingsanmodning.
Utbetalingsanmodning brukes dersom dere mangler likviditet mens prosjektet pågår, og har behov for et forskudd.
Delrapport brukes i de tilfellene hvor prosjektene går over flere år, og det er avtalt at det skal gjøres én utbetaling per år. I forkant av hver utbetaling skal dere levere en delrapport, slik at vi får nødvendig informasjon om prosjektets fremdrift. Vi gjør oppmerksom på at det skal leveres et foreløpig regnskap i hver delrapport.
Sluttrapport skal kun leveres én gang og det er når prosjektet er gjennomført. Du vil ikke ha mulighet til å endre, eller sende inn en ny sluttrapport. Sørg derfor for at all nødvendig dokumentasjon er med før dere sender inn.
Forespørsel om omdisponering
Dersom det skjer endringer underveis i prosjektet kan det være aktuelt å søke om en omdisponering av deler av gavebeløpet. Bruk fanen Meldinger for å forklare situasjonen, og den ønskede omdisponeringen. Omdisponerte midler som ikke er godkjent av SpareBank 1-stiftelsen Ringerike kan kreves tilbakebetalt.